tisdag 12 januari 2016

Addis, tisdag

Gryning över Addis men i staden som nu vaknar är jag den ende som funderar över en bloggkommentar på temat att inbesparade utgifter inte är just inbesparade. Alla förstår inte att seglar man tillräckligt långt österut, kommer man västerut. Det kan knappast vara Bloggardags uppgift att göra reda i basal logik, eller?
Addis? Reserapporten får anstå. Nu slåss jag ed opålitlig uppkoppling. Men för kristna i detta land framstår inte Svenska kyrkan som något man gärna vilja med att göra. Det finns goda skäl till svenskkyrklig självkritik. Till den saken tänkte jag återkoamma under rimligare skrivomständigheter. Jag ville bara att ni inte skulle sitta kyrkligt självbelåtna, sitta destruktiva, alltså.

3 kommentarer:

  1. -Han kunde inte hålla sig! Det kan väl knappt vi heller, spinner Maja när hon ser BloggarDags livstecken.

    Hon gillar honom nog skarpt trots allt.

    Elaka Katten Måns

    SvaraRadera
  2. Med tanke på vilka "stjärnor" svk har som biskopar och ärkebiskop vet jag att svk är icke kapabel för självkritisk reflektion. Vad dom kan bara göra är att tåga med i HBTQIFL prideparadenspolska - Jag är så hjärtligt trött på svk och sitt medlemsfinansierade exkluderingsverksamhet - Satan är överlycklig att med hjälp av kyrkohierarkin, ha raserat folkkyrkan. Nu är det bara att sopa bort avskrädet och börja om från början, dvs från Olof Skötkonungs tid.

    Maria Hesselblad

    SvaraRadera
  3. Imponerad av att du fick till ett inlägg från den fantastiska mobiltäckningen på Ghion. Hoppas att ni hade det bra.
    /Pernilla

    SvaraRadera